14 Ağustos 2008 Perşembe

FIRIN POŞETTE SEBZELİ TAVUK

Bir ara çok sık şekilde fırın poşette yemek yapardım, sebzeleri ve eti bir çırpıda pişirmek tencere yemeği yapmaktan daha kolay geliyor ayrıca sağlıklı buluyorum.

Malzemeler
2 adet tavuk budu (2 kişilik aileyiz:)
1 adet kabak
1 adet patates
1 adet havuç
tuz ve çeşitli baharatlar
Sebzeleri küp küp doğrayarak geniş bir kaseye alıyoruz, tuzu ve baharatları ilave ediyoruz iyice harmanlıyoruz. Ayrıca kuru soğanda yakışıyor ama ben koymadım.
Tavuk butlarını tuz,kekik,kırmızı biberle sıvıyoruz.
Malzemelrin hepsini fırın poşetine dolduruyoruz,tavukların üste gelmesine dikkat ediyoruz,kızarması için. En son olarak biraz tereyağ ekledim. çok kuru ise az suda eklenebilir ama malzemeler su salıyorlar. poşeti kapayıp üzerine delikler açmayı unutmadan (bu iş zordur delikleri bıçakla açıyorum çok küçük olduğunda patlama ihtimali var,bir kere başıma geliyordu:) fırına yolluyoruz. 160 derecede 45 dakikada pişiyor.

Hiç yorum yok: